6hb Ramadhan 2010 (tengah malam sebelum bersahur beb)

Angin di jendela sepoi2 meniup aku.. Sedikit terase kedinginan angin malam di kepalaku.. huhuhu.. bapak skema ayat.. ish,,,  jaminan selama 30 hari 30 malam akan aku update blog ni,, sebab tara keje,, jadi wa cali keja la.. hehhe,, at least aku x ngabihkan reta family pun,, cukup bulan aku bayor lah bil letrik.. xda masalah.. lagipun aku guna bukan untuk keburukan,, kebaikan tu ade la sket2.. hehhehe,,

Di hospital kajang aku dilahirkan,, arwah bapak aku namakan hairil,, mak aku namakan anwar,, maka jadilah nama aku... nama lelaki terpanjang dikalangan adik bradik ku.. yang lain sume sepatah je.. ish,,, aku jugak lah antara adik bradik yang pertama masuk di sekolah tadika dan selama sehari saja aku bersekolah tadika.. pastu aku xnak g tadika lagi,, siap nangis2 lagi,,ish,, malunye aku,, ish,,, (akak aku kate aku follow mak bapak aku gi noreh getah.. patut r aku cam bau2 getah je ni,, ish,,)

Aku stat sekolah di sekolah kebangsaan lubok kelubi,, dan sekolah rendah agama batu 18.. kat ctu lah macam2 yang aku belajar mengenai agama,, hidup,, bermain,, main guli,, main terbang2,, main batu seremban,, main ten teng,, main kete tamiya,, main lastik burung,, main perang2,, main bola kertas,, main gasing,, main lompat tali getah,, main,,,,,, kejar2,, main nyorok2,,, main lat tali lat taili tam plong,,, main2 cinta,, main segala mainlah.. aku pun xtau main pe lagi.. tapi banyak yang aku dah main.. cume main gitu2 je belum lagi.. haram...!! hehhe,,,

Setelah berumor 13 tahun,, aku melanjutkan pelajaran di sekolah menengah kebangsaan abdul jalil,, sehingga lah tingkatan 3 dan melanjutkan pelajaran di sekolah menengah teknik kajang... banyak pengalaman pahit dari manis sebab aku ni dalam kategori skema je orang nye.. sekolah abdul jalil tu orang slalu buli aku,,, ish,,, cian aku,,, tapi awek keliling ar... hehhehe,,, kat teknik kajang pulak aku jenis yang slalu wat muka slambe derk je.. orang panggil pun aku wat donnow.. tu aku xbanyak kawan kat sana...ade pun 2-3 orang aje kawan baik aku...

Bila aku berumor 18 tahun, aku berkerja di kedai abang aku sebagai tele cal,,,, @ idd/std calling.. kat ctu aku ramai kenal mat2 bangla yang bekerja kat area2 ctu,,, (sib baik muka aku x macam bangla),, sebab diorang selalu masuk kedai aku nak cal family diorang kat bangla tu lah,,, aku bertahan selama 6 @ 7 bulan xsilap aku.. dan aku berhenti sebab abang aku dah kawin,, umah diorang kat kedai tu jugak,, jadi x manis la kalo aku ade.. nanti diorang nak jerit2 camne kan,, hhehehhe,,,,

Dan pabila umo aku 20 tahun,,, aku menyambung pelajaran di politeknik merlimau melaka ambil jurusan elektrik dan elektronik... tapi dia punye belajar bagai nak rak,, aku xboleh nak ketchup,, aku terpaksa berhenti sekolah sebab last2 aku jadi setan kat sane... banyak ponteng... asigment banyak x buat.. akhirnya aku menamatkan sekolah aku kat sana.... xlame aku blaja,, 5 bulan kot,,,Lepastu aku bekerja kampung,, amik bunga kantan tiap minggu,,, dapat r duit nak simpan sket...

aku kat tengah2
Then pada umo aku 21 tahun,,, aku ditawarkan belajar di ikbn dusun tua dalam bidang aircondition... (ni aku belajar abis tau),, dekat je ngan umah aku,, hhehe,,, banyak gak aktiviti kurang bermoral yang aku buat.. aku jugak pernah kene sebat sebab x pergi solat magrib,, lepak kat dorm.. pernah lah runner banyak kali,, pernah lah kene rumble kes hari jadi,, kene baling tepung la katekan.... bukan takat tepung,, minyak itam,, telo ayam,, telo expired,, ditargetkan kat aku,,,ui,,, lomau den woooo..... dah la pakai seluar jin lak tu,,, habih jahanam...ish,,, terus jadi pakai buang jadinya...ish,,, tu dua orang tu sahabat aku kat sana.. sekarang aku pun xtau ape jadi kat diorang.. maybe masing2 dah berjaya la kot,, insyaallah.. aku doakan... time kejadiaan masa balik kuliah petang.. diorang dah planning rupenye,, aku x tau lak tu... maklum la sume nye cam biasa je.. ish,,, cian aku... xpe,, pengalaman di ikbn dusun tua kekal dalam ingatan... dah cam dodol dah muka aku tau x...ilang ensem aku dah..ish,,,

Lepas aku keluar dari ikbn,, aku masuk pula belajar di ABM dekat shah alam,, selama 3 bulan anjuran CIDB malaysia.. free je,, aku pun masuk lah,,, kat citu pulak aku lah orang paling tua,, eh,, ade 2 orang paling tua kat ctu,,, lepas dah nak abis belajar,, empunye tempat tu offer aku masuk kerja di hotel blue wave shah alam.. tapi kejap je.. 2 bulan je..

X lame pastu aku bekerja sehingga la sekarang... bermacam kerja yang aku buat untuk menyara hidup aku...dan tiap bulan aku pastikan duit aku masuk kat poket mak aku sikit,, kalo xdapat masukkan pun kalo ujung minggu tu kadang2 aku belikan lauk untuk dimasak gune duit aku... walaupun xbanyak,,, kurang2 aku bangga sebab guna duit dari usaha aku sendiri...

Dan sekarang aku x berkerja,, aku diberhentikan oleh majikan terbaru aku atas sebab xdatang sehari bekerja... gila betul... ari2 kerja,, kerja ape nak tau? tu kerja buat bangunan.. tapi pendawaian elektrik la... ari tu pulak baru pas balik out station dari terengganu.. sampai umah pukul 1 pagi.. esok nak pegi keje... ape lagi,,, bangun kul 12 tengari aku jawab nye.. tengok kat hp,, compeni cal banyak kali.. ish,,, tapi aku cal la balik cite ape sebabnye... keesokannye aku pergi pejabat,,diorang bagi surat,, cantiknye bungkus... bila aku buka,, maka tertulis lah surat pemecatan aku dengan afdal sekali.. ish,,,,, cam gampang betul la... seb baik awek yang bagi surat tu,,, lawa lak tu,,, kalo big bos yang bagi,, mau aku star light pale dia.... sehari je xdatang kerja je dah kene pecat... gila betul lah... tapi sekarang bila aku contact kawan aku kat dalam tu dia kate compeni tu sekarng dah teruk... ada la sebab2 nya..hm......... mungkin ade hikmah nya aku kene berhenti tu.. xmengapa lah... aku terima seadanya....

Ni je kisah aku... bosan x? ntah lah,, tangn aku seronok je menaip... aku tulis ni mane tau nanti aku hilang ingatan ke,, jadi bila aku baca ni,, aku boleh ingat balik.. hehhe,, tapi kalo boleh jangan r ilang ingatan..kes teruk tu,, ish,,,

Sekian.....

Catat Ulasan

0 Ulasan