couple...

... tak nak bagi apa2 komen…tapi korang couple ni memang jenis yang jarang aku jumpa ...
... yang hang dikategorikan sebagai ‘bercouple’,tapi Yi, bagi aku kalau betul pun ...
... ni,aku tak suka nak cop hang sebagai bercouple,tapi aku lebih suka kata yang hang ni ...

...
Orang bercouple nak sangat menangkan jugak yang couple ...
... ..
"Mana ada dalam Al-Quran yang kata couple tu HARAM, tak ada pun, boleh tunjukkan?" ...
... apa??

Kalau dah ZINA tu HARAM!, maka couple juga HARAM!
Sebab...
Couple adalah ...
... starting dia kawan2..??
Ye.. betul...
COUPLE

Aiyooo..
Ni bukan extremm tau...
Cuma ...

... hangat dibualkn d mane2 pon.. isu couple nh xbleh diatasi hny dgn nasihat kpd si ...
... tuh tp lebih kpd mujahadah sendiri si couple 2.. org len bleh bhujah n jelaskn pdnye ...
... haram couple 2 but at last si couple 2 jugak yg kena ...
... pd semua n diri sy sdiri kpd yg couple 2 sila amik masa sekejap merenung ...
... ke'couple'an anda 2..
...

...

apa perkara yg ber'manfaat' drpd ber'couple':
1) seronok (dpt fitnah)

2) seronok ...
... yg menyebabkan PENDORONG mengapa ber'couple' terjadi;

1) byk sek./pusat pengajian ...
... mana dia guna) mengatakan tak apa ber'couple' asalkan tak melanggar
batas2 syarak.. ...

... .. terkejut ana.. dia sangat ,membenci couple sampai lelaki pun dibencinya.. apakah ...

... , mohon diberikan petunjuk.

Tak perlu couple pun boleh bahagia. bahkan saya tengok ...
... yang beria dok couple, tapi kawinnya kejap je

bagaimana ya ...
... saya menyokong atau menyukai istilah 'couple' tu. ...

... !
bagi pendapat ana,couple tu HARAM.jadi,kalau hukumnye haram maka ...
... tidak patut melakukannye kerana berdosa.couple ni,membuatkan kita berzina iaitu zina ...
... 2.jadi khulasosnya,jangan la bercouple!! ...

sedikit komen yang aku ambil di sebuah laman web HALAQAH yang mungkin boleh dirungkai sedikit demi sedikit agar istilah couple ni boleh diselesaikan dengan lebih baik..

Catat Ulasan

0 Ulasan