tAkoT Punya paSal

Saje nak catat sedikit ketakutan dalam diri aku ni.. xleh taip banyak,, nanti terserlahlah penakutan aku nanti,, ahhahahhah....begini serba sedikiti cerita dan pengalaman aku sendiri.. cite betul,, xtipu punye... kalo xcaye pun aku dulik ape.. aku punye pasal lah.. hahahhahahah...

Pada malam yang disinari cahaya rembulan,, sayup2 terdengar jeritan.. bila diamati betul2,, macam suara orang minta tolong,,, hahahhahaha,,, aku yg seram baca buku ni,, ish,,, excited sangat nak cite,, tu cite dalam buku ni la,, tajuknya dikeheningan alam maya........

Pernah 1 ketika,, sedang aku lepak sorang dalam bilik aku,,, mak aku family aku sume xde kat umah.. kira aku lah penunggu tetap kat umah ni.. aku rasa takut jugak,, jadi pe lagi,, aku pun buka la radio kuat,, takot duk sorg wooo... kejadian ni jadi masa umo aku.. tengah asyik aku dengar radio,, dengar plak orang ketuk tingkap.. bukan pintu woo,,, ni tingkap,, huhu,, pe lagi,, buka silat la aku,, huhu,, melatah la pulak,, aku senyap je pastu,, aku beranikan diri,, aku tegur lah,,, aku ckap "sapa??".. senyap je.. pastu dia ketuk lagi... ape lagi,, buka kitab la aku,, baca surah ayatul qursi.. yang las ayat tu aku baca banyak2 kali.. memang gigil wa cakap lu.. xlame pastu mesen basuh kat umah aku hidup la pulak.. tau ar mesen basuh aku tu auto punye,,, tapi atleast pun kene ar tekan dulu baru leh idup,,, ni blh plak tetibe idup,, ish,, ngeri lagi aku... aku capai hp,, aku nak cal r sape2,,, boleh pulak hp xde line.. memang sial la time tu,,, ngeri gila aku.. lame gak gangguan tu.. sampai kul 4 pagi.. dia x tunjuk2 diri pun,,, juz bunyi je.. tapi suara xde lah... bila aku tengok jam dah kul 4 pagi,, aku pun bosan,,, letih gak asik dia je yang bunyi,, aku pun bunyi la pulak... aku pun slambe adap je cakap... "woi,, takat bunyi je ape barang....!!! brani bak tunjuk ar muka cute ko tu,, main2 bunyi pulak,,.. ".. pastu terus senyap sume..xde bunyi ape lagi dah... aku ngeri gak mase tu,, tapi nak wat camne,, xkan aku nak biarkan berlanjutan...

Nak tau ape jadi,,,,, benda tu keluar... aku dengar bunyi orang berjalan masuk bilik aku.. slow je ,, tapi aku xnampak ape2 pn... aku rase cam ade sesuatu pandang aku dengan pandangan tajam.. tapi aku xtau kat mane dia... aku pun berjalan la keluar.. tengok xde sape2... ati pun dah brani la siket.... aku pun nak masuk bilik balik lah... ati pun dah riang dah.. maybe benda tu takut kat aku... aku pun masuk la selambe je.. sekilas pandang aku nampak ade benda tertutup kain putih kat atas katil aku... tang tu jugak,, aku xsedar bila kaki aku melangkah,, sedar2 aku dah kat pekan,, berpeluh2 aku... nangis aku siot..... xbalik aku seari tu.... terdengar lah azan kat masjid... aku pun pergi r masjid,,, duk kat masjid,,, orang solat,, aku x pun... aku pun tertido...

Masa tido,, aku termimpikan arwah father aku..... dia pesan pada aku..."nua,, segala yang berlaku tu hanyalah gangguan jin dan syaitan yang xpernah berhenti nak menakutkan kita... sedarlah...dan baliklah.. jangan lah takut kepada mereka... tawakal lah pada allah.. solat lah subuh dahulu.. baliklah......".... aku terus terjaga... masih aku ingat lagi wajah arwah,, manis sangat muka bapak aku... senyumannye... aku merase sesuatu keberanian... aku pun amik air sembahyang,, aku pun solat... aku pun berjalan balik... bila aku sampai umah,, aku masuk rumah,,, aku wat sarapan,, aku makan sorang2,, aku masih dengar bunyi... tapi aku senyum aje... aku semacam lansung xrase takut... sehinggalah sekarang....... gangguan pun dah hampir tiada.. bila ade je,, aku akan baca beberapa surah dalam al-quran... aku sapu merata badan aku.. sekian....

Catat Ulasan

0 Ulasan