Pari-Pari Tasik Dengan Pak Ali

Pada satu hari, Pak Ali pergi ke hutan untuk mencari kayu api. Pabila
>lalu kat kawasan tasik, Pak Ali tergelincir dan kapak buruknye terjatuh
>dalam tasik tu. Maka datanglah Pari Pari Tasik kepada Pak Ali.  >
>   Pari Pari: Kenapa dengan kau?
>
>   Pak Ali: Kapak aku terjatuh kedalam tasik.
>
>   Pari Pari pun menyelam dan kembali bersama kapak perak.
>
>   Pari Pari: Inikah kapak kamu?
>
>   Pak Ali: Tidak.
>
>   Pari Pari pun menyelam dan kembali bersama kapak emas.
>
>   Pari Pari: Inikah kapak kamu?
>
>   Pak Ali: Tidak, kapak aku buruk sahaja.
>
>   Pari pari pun menyelam dan kembali bersama kapak buruk.
>
>   Pari Pari: Inikah kapak kamu?
>
>   Pak Ali: Ya, itulah kapak buruk aku.
>
>   Pari Pari Tasik suka sikap Pak Ali yang jujur itu lalu memberikan
ketiga
>tiga kapak itu kepadanya.
>
>   Pada hari lain pulak. Pak Ali berjalan di sekitar tasik yang sama
>bersama isterinya. Kali ni isterinye pulak yang jatuh kedalam tasik.
Pak  >Ali susah hati. Maka datanglah Pari Pari Tasik kepada Pak Ali.  >
>   Pari Pari: Kenapa kau bersedih?
>
>   Pak Ali: Isteriku jatuh kedalam tasik.
>
>   Pari Pari pun menyelam dan kembali bersama Christina Aguilera.
>
>   Pari Pari: Inikah isteri kau?
>
>   Sambil menangis Pak Ali menjawab... "ya, itulah isteriku..."
>
>   Pari Pari pun marah, "Sungguh ku tak sangka, kau yang jujur satu
masa
>dulu telah menjadi tamak".
>
>   Sambil menahan pilu Pak Ali menjawab, "Aku bukan tamak, kalau aku
kata
>'tidak' pada Christina Aguilera... kau akan bawakan pula Britney
>Spears...kalau aku katakan 'tidak' juga, barulah kau bawakan
isteriku...  >bila aku kata 'ya', kau akan berikan mereka bertiga
padaku...". Aku yang  >miskin ni tak mampu tanggung mereka semua".  >
>   kahkahkahkahkahakahakahakah....


http://halaqah.net

Catat Ulasan

0 Ulasan