Lamenye Aku X Update Blog.....

My blog yang ku rindui.. Lame aku menyepi,, mencari ketenangan,,menyetelkan masalah,, tapi samapai sekarang belum setle lagi ni,, tapi untuk mengelakkan aku blur,, aku kene lah menulis sesuatu,, bagi kepala otak aku serabut sikit.. Dah serabut nanti,, boleh la lempang muka sendiri kuat2,, baru boleh pening2 ke,,, baru nampak cam orang gila sikit..ish...

Jarang aku online computer kat rumah ni dah,, aku online kat kedai je selalu,, bukan ape,, kalau kat rumah ni,, memang jenis tak reti tutup computer,, hari tu bill dah naik dah,, nasib baik waktu raye,, standard la bill naik,, tapi naik 2 kali ganda,, sape nak bayor?? Hahaha... Kalo online kat kedai ni,, limit 2 jam je aku layan,, kalo lebih,, badan aku sakit,, dah la kerusi dia kayu,, hampeh betul la cc kat langat ni.. Tapi kalo bill naik lagi,, bukan angkara aku la...Maybe angkara adik ipar abang aku tu.. Kat bilik dia ade computer besar gedabak,, 2 kali lagi besar dari computer aku,,, Sebab pe aku kate dia slalu buka computer nye sebab dia slalu minta tolong aku ajar dia banyak hal pasal facebook...Ish...

Facebook... Aku dah deaktivate dah facebook aku...Dah lame dah aku tutup.. Bukan tutup terus la.. Aku buat private je.. Aku buat personal untuk aku je sorang.. Malas aku nak mengidupkan diri aku dalam dunia facebook lagi..Sebab facebook la yang mengenalkan aku dengan kesakitan hati yang selameni sikit2 aku alami,, tapi bila dah berada dalam dunia facebook,, mula2 boleh la.. Lame2,, jadi menyampah.. Tengok la taun depan punye depan lagi aku buka balik..Ni la namenye keazaman yang penuh ke poyo an....Taw2 je minggu depan aku buka balik... Bukan betul aku ni.. Hehehe...

So,, aku nak cite la sikit pe yang aku dapat dalam waktu sebelum2 ni..

---------> 3 Minggu lepas aku jalan2 pergi town,, aku jumpe sorang minah ni,, duk jeling2 aku pulak,, ingatkan dia terpikat dengan aku,,, rupenye dia nak pinjam aku singgit pasal nak bayor parking,, siot tol..

---------> Hari tu aku pergi kebun jap,, bajet nak mesen rumput la,, kiranaya azam tengah kuat la masa tu,,,, boleh pulak tayar moto meletup,, dah tu,, xjadi mesen rumput,, aku balik je,, tapi yang jadi makin teruk nye,,aku menunggang balik rumah dengan mesen rumputnye sekali,, Berat tu,, sampai2 rumah je,, tayar aku luka teruk,, hantar kedai,, terus beli tayar baru,, tayar + tiub.... dalam rm60 x silap aku,,, hadei.... nasib baik rim x rosak,,, kalo tak,, lagi la masak aku...

---------->Ade 1 hari sebelum hari ni,, aku mengigau,, aku mimpi jumpa orang paling x ensem di muka bumi... Kalo dah x ensem tu,, mesti la huduh kan.. Ish.. Dia duk tenung je aku.. Aku pulak masa tu tengah mimpi,, mimpi2 sedar la... Aku pun tak r takut sangat,, sebab aku rase aku ni lagi ensem dari diri dia..tapi lepas lame2 aku hayati muka dia,, aku dapati sebelah dia ade bingkai,,,akhirnya aku mengetahui bende yang aku pandang tu cermin,, cermin dalam mimpi,, ish,,, terus aku tersentak,, tersedar terus aku,,, terus aku usap2 muka aku,,,, tengok cermin balik,, fuuhhh... nasib baik ensem lagi... hahahhah..... ngeri bila tengok muka sendiri macm dalam mimpi tu,, aku ingatkan real... ade la maknenye tu mungkin... mungkin pasal tu amalan kejahatan aku,,,, banyak dosa aku.... ish... taubat aku...

----------> Menjadi kebiasaan aku tido pukul 3 pagi setiap hari,, tapi,, kemarin aku tido awal gila,, bangun pukul 3 pagi pulak.. masak aku..terus x boleh tido... x tau ape nak buat..aku keluar lah  kejap,, sampai kat pekan,, motosikal enjen mati,,, minyak abis,, mati kutu aku,, dah la malam jumaat tu.. camne boleh x perasan.. pastu tetiba mata layu pulak,, tanda mengantuk ar tu,, dengan selambe adap aku je lah aku menolak balik umah,,, dah la lampu ade yang idup,, ade yang x,, kat jalan nak kat umah aku ni ade 1 tiang lampu yang ikut suka hati dia je nak idup mati..idup kejap,, mati kejap,, idup balik,,, mati balik....bila aku sampai situ,, aku tunggu la sampai dia idup,,, bila idup je,, aku pun menolak la,, naik bukit lak tu,, lenguh kaki tangan aku menolak laju2... seram je masa tu,,, sekali dah betul2 kat bawah tiang lampu tu,,,, mati pulak lampunya,,,, bulan mengambang 3/4 penuh lak tu... x r terang sangat,,, sampaikan pisang pun aku rase orang la katekan...hahaha...dengan perasaan yang agak seram,,aku pun menolak je sambil pandang depan yang gelap,, walaupun hati kuat mengatakan ade orang kat tepi,, aku buat bodo je...seram siot...akhirnya sampai gak aku kat umah....

----------->sambungannye dari cite atas... Ada lagi 1 masalah,,, pintu umah aku kunci,,,ai,,,sape la kunci malam2 buta ni,,, dah la mata dah tiaw semacam ni...seram + ngantuk... ni bibik indon ni la yang kunci ni,, lampu luar pun dimatikannye...last,, jadi cam perompak la aku,, aku masuk melalui tingkap bilik aku yang x berkunci,, tapi aku sorang je tau camne nak buka nye,,, ade cara2 nye...dan terus aku terlena dengan nyenyaknya...bangun2 je pagi esok,, aku bangun kat lantai kat luar umah..ish...pening pale aku memikirkan ape yang sebenarnya berlaku pada malam tu...aku mengigau ke ape..rasenye memang aku panjat umah masa malam tu,,aku tido kat bilik aku..camne pulak bila sedar je,, aku tido kat lantai luar umah...ish...mampos aku...seram aku masa tu...puas aku explain kat mak aku cakap yang aku tido dalam bilik...mak aku gelak je,, last2 aku kene ceramah free,,, len kali baca la ape2 sebelum tido tu...ish...

Ni je lah cite aku,, banyak lagi,, tapi belum tentu ade orang baca artikel ni,, balik2 aku jugak yang baca nye.. so,, memang maleh la aku nak taip banyak2..hahaha... pasni lame jugak aku x online ni.. maybe minggu depan pulak baru aku tulis posting baru...bukan nye xde idea,,tapi aku cume xnak bill melambung je...ni pun aku menaip kat cc je...kat umah aku x guna pun,, aku biar je kat tempat dia... biarlah bayor rm2 sejam kat kedai.... heheh.. selambe je lah......

Catat Ulasan

0 Ulasan