Warkah Buat Ibu Ku Yang Tersayang....Love U Mak....!!

Mak ku..
Terlebih dahulu aku ingin mengucapkan syukur dikurniakan seorang emak yang sangat baik dan mengambil berat tentang diriku walaupun den ni dah beso panjang dan dah berumur 24 tahun..

Mak ku..
Waktu kecik2 dulu,, mak selalu mengajar aku bercakap bahasa arab,, tapi,, maaf lah mak..sekarang bukan bahasa arab je,, bahasa jawa pun failed..Hehe.. b.melayu je ok..tapi dulu SPM dpt 6 je..tapi credit ar tu kan..hehe.. bab karangan yang menyampah nak menulis tu..haha..

Mak ku..
Selalu aku bersamamu..kadang2 aku tak sedar betapa untung nya aku ada mak seperti mak aku lah..mak bagi aku peluang untuk menyambut pelajaran..walaupun anak2 mak ramai,, mak lebih fokus padaku..maybe disebabkan aku ni anak bongsu.. manja aku ni lebih sikit kan mak..

Mak ku..
Insyaallah taala,, selama ini aku banyak menyusahkanmu..lepas ni,, aku x lagi menyusahkan mak..aku akan bina hidup aku dengan berkat doa mak..terima kasih mak..memang aku x mampu nak balas jasa mak..tapi,,aku sentiasa berusaha sedaya upaya aku agar aku sentiasa dekat dengan mak..walaupun nanti tempat kerja aku jauh sekalipun,,aku sentiasa berusaha untuk berulang alik..lepas ni,, x kan complain nye..biar penat lelah,,aku tanggung di iringi oleh doamu mak..

Mak ku..
Esok mak nak ke perak.. terima kasih sebab ajak aku ke sana..aku memang nak pergi sebenarnya..tapi aku tau,, aku x berapa penting untuk folow sekali..semua dah ada kereta..tunggu lah aku ade kereta sendiri...belum sempat mak ajak,,aku dah kemas tempat duduk tuk mak.. tah bila r ek..ish..kete oh kete..nanti la ko kete..aku beli ko nanti..kali ni aku x nak harap kat sape2 dah..aku dah beso mak..pandai2 la aku nanti..

Mak ku..
Ari tu aku ade nak minta tolong sedikit pada mak..tapi aku pk,,biarlah aku begini..x pe..biar aku susah sendiri..pandai2 aku setelkan masalah aku ni..orang lain boleh,, x kan aku x boleh..insyaallah mak..tapi,,masakan mak memang ari2 la den nak..hehehe..sodap kangkung mak..dapat pucuk paku plak kan,, nasi compem kene tanak dua kali untuk den..hehehe..

Mak ku..
Bilik yang mak dan arwah bapak duduk ni dulu,, dah macam sarang beruang dah mak..hehe..teruk ar den ni mak..macam2 khazanah ade kek dalam ni..sampah sarap bertimbun..hehe..tapi,,esok ni aku nak lakukan upacara mengemas bilik ni..cam tongkang karam dah..hehe..standard r..anak bujang terakhir dalam keluarga ni..selamber je kan..hehe..x pe..nanti den beli perfume,, den tacap merata2 tempat kat seluruh dinding bilik den ni..pastu,, den pasang exzos fan untuk buat angin kuar nye..baru bau alam sekitar sikit.. hehe..

Mak ku..
Terima kasih kerana menyayangi aku seadanya.. aku sentiasa berdoa agar mak menjadi penghuni syurga di akhirat nanti di temani suami mak yang juga bapakku yang sangat aku sayangi.. jika suatu hari nanti,,,,kalau aku tunjuk kat mak seorang perempuan yang aku nak,, tapi mak reject,, aku juga akan reject dia sekali.. xpe... pasal mak r aku ada keluarga kandung.. lagipun kan,,sape la nak kat aku ni.. orang x tau,, aku ni kat sini je selamber..bila depan2,, rilek je..hehe..tapi,, senyap2 sudah la..biar orang mengata aku..kan kalo orang mengata aku,,dan aku bersabar,,aku dapat pahala free kan..hehe.. tu sebab aku selamber kat internet ni mak..hehe..

Mak ku..
Dah malam buta dah ni.. aku nak melelapkan mata dulu r.. walau ape pun,, aku nak mak sebahagian dari kehidupan aku seharian..biar tercatit di blog selamber aku ini sebagai bacaan oleh diriku sendiri..kasih syg mak pada ku,,sangat2 aku syukuri... insyaallah,, nanti,, bila aku ade kete sendiri,,aku bawa mak mengembara g london ek..hehehe.. kete ape la boleh terbang g london ek..ish..kete yang dah ade kat london kot..ish...

Mak ku..
Aku sygkan mak dunia akhirat........!

Catat Ulasan

0 Ulasan