Pernah Ada Rasa Cinta Antara Kita Kini Tinggal Kenangan........

Kisah ke"malang"an aku yg bertimpa2.. huhuhu... bile dah ade confidence,, lari pulak kuntuman bunganya.. ish... saje nk cerita la sket kisah2 aku yang dah berlalu.. aku tau blog aku ni x de sape nak baca.. maybe,,, nnt2 kalo aku dah kawin,, maybe bini aku akan baca.. klu dia nk baca la kan.. heee... kot2 klu dia bc,, dia marah kat aku plak ke.. hahaha... but,, this my story about my pass... so,, dont complain2 haa..

First cinta hatiku.. pada taun 1997,, lame gile la kan.. aku ingat yg aku masa tu darjah 5.. aku ade suka kat sorang girl ni.. rkan sekelas..tapi budak2 dulu mane la nak pnggil syg2 dah.. main ko aku je la kan.. aku jd suke kat dia psal ustazah ade wat sesi makan kuih secara bergu,, laki pempuan.. name dia bermula dari hurup S,, hee.. tp aku je suke dia,, dia x ske aku kot.. heee.. sekarang aku tengok dia de new life.. keje pun ok.. ok ar tu.. juz kawan2.. kutuk2 pun ade gak.. hahaha..

Pastu pada taun 1998,, aku jatuh ati kat sorang ni plak.. bermula dari hurup A.. i like her.. coz dlu taste aku nak yg kurus.. cun x cun tu kalo aku tengok dia cun,, aku dulik ape.. huhu.. tu kawan aku nye psal la.. aku nak kenakan member aku ngn sorang awek sekelas ni,, sekali dia kenakan aku pulak ngn si A ni,, melekat plak kan.. huhu.. tp,, aku xpenah ckp aku suka dia,, aku ni pemalu.. pendiam..  mane la reti nk wat ayat cinta cintun dlu.. reti men belasah ayat je la kan.. huhu.. tapi,, i like when she smile.. hepy je.. pandai plak tu orang nye.. kalah aku.. huhu.. tapi jenis aku,, aku x kisah kalo dia pndai ke,, kaya ke,, aku cume nk keikhlasan je.. heee.. then,, last Upsr,, time perpisahan,, dia ade hadiahkan aku replika kura2 ke penyu ke pe tah.. huhu.. diperbuat dari siput kecik2,, dia gam.. tp x tau la dia beli ke buat sendiri.. heee.. skang ade lagi,,tapi,, kepala nye dah x de.. anak buah aku la g tanggal,, pastu tah cmpak mane,, huu.. aku juz ske kat dia,, zaman skolah beb.. juz like,, not love.. maybe.. huhu.. tapi,, masuk form 1,, dah abis dah,, dia dpt kelas F,,  aku dapat kelas A.. paling skema punye,, huhu.. tah cmne aku leh dapat A tah aku pun xtau..padahal result UPSR bkn bgus pun.. huhu..

Masa form 1,, aku jatuh ati lagi,, ngn budak sekelas gak,, aku lupe name penuh dia,,tapi aku pnggil dia Emy lah.. ni aku gitau je name dia,, x da hal punye.. huhu.. dak kelas aku jugak,, cun woo.. cume berisi sket,, kwn dia la ckp dia suke aku,, aku je x prasan.. mula2 aku jual mahal gak la.. huhuhu.. x lah.. aku x jual mahal,, tp aku ingat dia gurau je,, ye la,, aku ni dah la pendiam,, selekeh lak tu,, sape la yg nak,, tapi,, masa kat kelas Pendidikan Seni,, sekali aku dapat plak duk semeja ngn dia,, so,, kene la borak2 ngn dia,, last2 tah cmne,, ter jatuh ati lak aku pd dia,, huhu.. maka,, setaun tu aku bsama ngn dia la,, dating kat klass lukisan,, huhuhu.. then,, smpai form 2,, aku kene turun pangkat ke kelas B,, huhu.. jarang dah jumpe dia,, then,, lame2 terputus gitu je.. smpai la form 3, form 4 aku dah nak blah dari skolah aku tu,, aku nak g skolah teknik kajang,, dia ade jumpe aku,, heee.. dia ckp kat aku,, dia love aku.. dan dia blah.. aku tgk muka dia cm de sedih2 je.. huhu..mula2 aku rase serba salah gak,,tapi,, sbb offer tu aku dah amik,, aku x nak patah blk dah,, so,, aku pegi je.. sblum pegi,, aku jd gentle jap,, aku jmpe dia,, aku ckp kat dia,, "kau akan jmpe yg lagi bagus dr aku".. tapi aku nk tutur ayat tu punye la susah woo.. ati aku tetibe sedih plak kan,,, huhuhu... ok,, end story..

Masa aku nak apply skolah teknik kajang,, aku ngn kawan2 aku ni pun pegi la ke skolah teknik tu nak isi borang kemasukan tu,, dah smpai sana,, aku nmpk plak sorang awek duk bustand ngn kwan2 dia,, tah datang mane tah kering aku ni,, aku selamber je tegur dia,, dia respon pulak.. dia pun same,, nak antar borang tuk apply teknik kajang.. tapi,, dia x dapat,, aku dapat,, tapi,, masa tgur2 tu,, aku bagi la dia kad aku,, tapi no tepon x de la.. juz name dan alamat aku je kan.. dia pun boleh lak bagi gak kad dia,, huhuhu.. comey.. aku simpan smpai skang.. huhu.. so,, ble aku masuk form 4,, aku call dia,, dia kate x dpat.. ok lah.. nk wat cmne,, bkn rezeki dia..tapi,, tah cmne,, aku slalu plak contact dia.. seari x call,, x sah.. maka,, abih la ku korek tabung,, amik syiling barang singgit dua,, call dia malam2.. murah je pun.. call umah kan.. heee.. cute gak orgnye.. tapi,, smpai aku dh lepas SPM,, br aku bjaya dating ngn dia,, tu pun dia bw kwn,, aku x kisah pun.. dan,, tu lah kali terakhir aku jumpe dia,, dan contact dia,, sbb,, pastu dia terus ilang,, call umah pun x angkat.. ye la.. dulu2 aku ni mane la senang.. dia pun org susah gk.. heee.. smpai skang aku x tau pe berita psal dia..

Ui.. byk plak aku tulis.. huhu.. cm playboy plak aku ni kan..tiap taun msti ade.. huhuhu...Kuar result SPM,, result aku x brape elok.. teori dpt D.. hadeih..... menjawab la aku ngn mak aku.. huhuhu..

Pastu aku keje... keje operator call je.. aku call org,,pstu smbungkan pada org yg nak call... cas dr situ lah.. situ lak ade tv,, 8tv channel baru di buka taun tu..so,, aku layan tu,, dia ade chat2 tu,, so,, aku join chat tu...  1 meseg 50sen tu.. tp,, masa tu aku x de hal nye.. huhu.. pk2 blk,, membazir tul..tapi nk wat cmne,,, mase tu aku masih lagi buta IT.. so,, aku kenal 3 orang..first aku couple gak,, name panjang dia panjang sgt.. aku pnggil Sya je.. first date dia nak g tusyen.. aku jumpe kat Central Market.. sebelum tu mmg dia ade bg gambar dia.. mmg orgnye besar,, that mean,, gemuk dan berisi lah.. tapi aku jenis x kisah pasal rupe.. so,, aku going lah ke CM tu.. last2 aku jmpe.. peh.. mmg betul dia badan besar.. tapi aku xde hal.. bile aku dah ckp aku suka kat dia,, x de ape boleh halang.. cume aku bengang kat dia 1 hal je.. dia x yakin yg aku trime dia seadanya.. dia ckp yg aku main2 je.. dan x lama pstu,, dia minta break lagi.. peh.. mmg aku frust gak masa tu.. tapi aku tetap cube nak tawan hati dia bg kembali pada aku,, tapi,, last2 dia ckp kat aku dia ade bf,, dan,, aku tau dah.. klu dia kate gitu,, xkira la dia betul ade bf @ saje je ckp tu nk bg aku supaya x ggu dia lagi.. em..... so, end cerita nye..

Then ade lagi couple slame seminggu je.. x smpat nk jmpe pun.. aku panggil dia Lisa.. pun dia minta break sbb ape tah,, aku pun x pasti.. seminggu je la ngn dia..

Lame pastu,, aku kenal ngn sorg lagi,, aku panggil Qina.. ble couple,, dia pnggil aku B.. ish.. cam baby pun ade gak aku ni jadinye.. tp nk wat cmne,, dah aku leh stuju plak.. dgn dia pun aku x tahan lame,, sbb dia sering bckp bende yg aku x suke..dia ske msg,, dia asik suruh aku call..dia xpenah call aku..dia misscall je lah.. dia atas aku setaun.. aku xpenah gak jmpe dia..ble ajak jmpe byk tul alasan dia.. so,, aku start mendiamkan diri.. call x,, msg x,, sbb aku xreti bg ucapan perpisahan.. dan xske berpisah pn sbnarnye,,then last2 terhenti gitu je..

Dan last,, dari chat 8tv tu jugak,, aku kenal lagi dgn sorng ni,, name dia start dr huruf N...... A............ dok perak.. first date aku jmpe dia kat kL central.. tapi,, first date gak aku wat hal.. datang lewat 4 jam.. maka,, 4 jam la dia menunggu dgn tabahnye kat situ.. huhu.. aku pulak ingatkan kL sentral tu ialah Central Market,, maka,, aku tunggu la dengan penuh confident nye tanpa ragu2...bile dia tanye aku kat ne,, aku ckp kat sentral market,, kat pintu masuk depan.. dia kate dah cr aku,, tanye aku pkai baju ape lagi.. aku pun bitau la sume.. n bla bla bla... then,, tah ape yg aku ckp tah,,tetibe dia terperanjat..dia kate bukan kat situ,, tapi kat kL sentral.. huhu.. aku xtau.. so,, byk2 la yg dia explain,, dan akhirnye aku smpai gak ke kL sentral.. huhu.. aku yg ari2 dok bjalan kat kL x tau kL sentral kat ne.. huhuhu..tapi dia dak uitm msa tu..first sem la.. dia x cun,,tapi bg aku,,dia sederhana,, tapi dia x penah bg aku gmbar dia.. juz dia punye gmbar ukuran pasport je.. aku bertahan ngn dia staun lebih..then,, dia minta putus ngn aku sebab bg dia,, aku ni kurang tegas dngn dia,, dia nk org yg tegas.. aku slame kapel ngn dia,, skali pun aku xpenah marah..tu sbb dia kate aku ni x tegas.. ish..tah lah.. aku ni mmg payah nk marah org.. aku ske menegur..bkn marah..,,so,, ble kene tinggal,, sedih gile la beb.. semuanye aku report kat adik angkat aku... huhuhu...

Then,, cite ni plak,, aku kenal adik angkat aku pada umo aku form 2,, dia form 1.. aku kenal melalui surat kabo Mingguan Misteri.. aku rajin tengok cite antu.. dah tau penakut,, nak gak tengok..huhu..tapi,,disebabkan surat kabo tu,, aku dapat sorang adik dan sorang akak.. dua2 aku masih contact lagi smpai skang.. alhamdulillah.. cume yg akak angkat aku dah kawin.. cun wooo.. gebu la org kate,, name dia aku pnggil Kak Linda.. dia duk pahang.. tapi skang x silap aku dia keje goverment ngn DBKL x silap aku,, ke tah.. aku pun lame x contact dia.. kadang2 je kalo tengok dia on FB,, aku pun meseg la jap.. tanye kabo dia..tp,, sekali pun aku xpenah jumpe dia.. hehehe..

Then,, cerite adik angkat aku pulak,, ade la cite nye,, aku xmau cite,, privasy,, heee..dipendekkan cite,, aku pun couple ngn dia,, starting name huruf N.......H endingnye.. heee... klu dia bc ni dia tau la.. dia ade like blog aku kat sebelah ni.. smpai la genap 5 taun aku ngn dia,, dan,, ade bebrapa peristiwa tertentu,, dan akhirnye,,, menjadi ending dlm hubungan ni.. nak wat cmne,, ish..lgpun dia dh ade yg lain skang.. huuu. dah2.. aku xmau cite..

Then dlm masa aku ngn dia,, aku kenal plak ngn website halaqah.net.. Forum komuniti la.. click la klu nk tau.. cari name hairilnua.. belambak  post aku dalam tu.. mula la aku step by step brubah sikit demi sedikit.. aku jadi lebih selamber.. lebih beradap,, at least,, ada la sedikit perubahan aku..daripada jenis  x ske bercampur,, jadi suka bercampur.. huhuhu.... aku siap paparkan lagi no tepon aku,, aku tau x de sape nak meseg aku.. laki ade la,, borak2 kan,, tapi,, adik angkat aku mmg ade la beberapa kerat.. ade sorang name Safia,,, skarang belajar kat Jordan,, ade sorang name aku panggil Erisa.. skang kat perak rasenye klu x silap.. pastu aku kenal ngn anak admin,,, tapi skang dia dah kawin,,terus lost contact.. aku xkisah.. orang dalam web ijau tu jugak... aku kenal.. dia MOD kat situ.. heee...pstu aku kenal ngn beberapa lagi yg atas aku,, laki standard la,, sume aku kenal,,tapi aku nak cite pasal pempuan je ni.. aku ade kenal ngn sorg,, name dia Amira.. dok cheras,, tapi,, skang dah lost contact,, sbb dia ada alasan yg aku x leh tolak pun.. so,, aku biarkan je lah.. bkn jodoh aku.. so,, aku teruskan carian..

Sampai aku fedup,, aku tulis kat situ,, aku ckp nk kawin.. huhuhu.. maka,, alhamduillah.. aku bkenalan ngn seseorang yg starting name hurup N.. tapi aku panggil A.....s.... je.. heee...br brape minggu aku kenal dia,, blum sebulan lagi la.. aku ske frens ngn dia.. mula2 aku x rase ape2 lagi.. dia slalu call aku,, aku call blk,, meseg jarang... dari awal,, aku ok je.. cume,, cam ade something happen,, tah lah.. heee...cume bile aritu dia ckp dia dah tunang.. aku ade feel like not happy lah.. but,, i hide my feel,, and i tell her yang aku x kisah pasal tu.. padahal dalam hati tu ade la taman2 tengah start begelora dalam ati ni.. heee... pastu boleh plak dia kate bende tu joke... huhuhu... at least,, aku ade rse lega dlm ati.. but,, tadi siang dia kate something yg wat aku tersentak seketika..wat aku termenung jauh........... seriously,, waktu kenal dia,, aku xpnah nk pk dia cun  ke x ker,, dia kaye ke miskin ke,, janda ke,, umo brape ke,, biarlah dr hati ke hati tuk bitau semua tu.. lebih afdol.. aku akui,, dia mmg lawa..tapi,, sori aku ckp,, aku xpndang lawa dia tu cmne.. aku juz pndang keikhlasan je..perihal tubuh bdn,,, tu adelah pemberian dari Allah.. aku x layak nak mempersoalkan.. dan aku pun bkn jenis ske menilai dari paras rupe.. bak kate mmber keje aku,, "Ade aku kisah??? aku peduli ape...!!".. hee. mmber aku nye ayat la.. heee.. sample.. huhuhu...

So skarang,, aku xtau nk wat pe.. kutu kat pale aku semua dah mati.. so,, aku nk garu pale pun dah x de point dah.. ish...  aku xtau nak buat ape skarang ni.. tu aku tulis dlm blog selamber aku ni.. semalam dia minta aku tunggu.. dan aku jwb boleh..tapi,, arini,,,, em................................. arrrrrrrrrrhhhhhhhhhhhkkkkkk............... blerrr aku... tapi nk x nak,, tu lah kenyataan yg terpaksa aku terima.. em... buat sekelian kalinye,, aku biarkan hati aku jatuh ati pada dia.. tapi,, wktu ni jugak,,aku terpaksa lupakan dia.. dia bakal jadi hak milik org lain sedikit masa lagi... dan aku akan teruskan hidup aku dgn kembali kepada kesunyian hati yang sepatutnye terdapat seseorang di dalamnya.... em.....


Ni lah semua luahan perasaan aku yg boleh aku smpaikan.. cume takat ni je,, yg lain2 tu aku biarkan dia bg pack dlu.. dah agak2 x de memory lagi dah yg boleh aku save kat head profile aku,, aku akan transfer ke blog aku ni nnti..  heee.. cam computer plak kan.. huhuhu...

X lupe aku ucapkan,, Selamat Hari Raya Aidil Adha pada orang2 islam seluruhnye,, aku minta maaf jika ade aku terkutuk terlebih2,, semua tu mmg aku sengaja je.. kalo aku x sengaja,, tu bukan kutuk namenye.. huhuhu..  yeahhh.. selamat.......!!!!

Catat Ulasan

2 Ulasan

  1. assalamualaikum.. no komen.. hrp ko bsabar ya.. Allah sntiasa beri yg tbaik utk hambaNya yg sering memeinta dgnNya.. jgn lupa solt dn brdoa.. insyaAllah Allah makbulkan.. ^_^ smoga bhgia.. amiin.

    BalasPadam
    Balasan
    1. setelah 8 tahun, baru aku baca entry ni.. haha.. Yuri boyka ka ni, haha.. Hope success..

      Padam

Note Penting !

1. Tolong jangan buat SPAM komen kat sini.
2. Guna ayat yang ada BUDI BICARA yang baik.
3. Hanya komen perkara yang BERKAITAN dengan tajuk!
4. Ada rasa tak puas hati, call terus di 019358XXXX. Cas mengikut kadar Telco Anda..
~