Hari Yang Merintihkan Aku.....

Aku nak keluar,, tapi x tau nak kemana..
Buat apa pun semua x kena..
Nak sarapan pagi pun jadi hangus,, last2 paksa kucing makan jer..
Buka blog,, x tulis apa pun,, baru nie je rasa nak tulis..
Kang aku jadi setan layan video clip nanti kang,, ish,, x leh,, berdosa besar,, walaupun bersepah kat dalam pakcik Google nih kalau nak..
Last2 dalam pukul 2 tadi,, aku dapat ilham..
Aku nak keluar............................
Tapi itu pun jadi masalah jugak..
X tau nak keluar mana..
Em..........
Sebenarnya rindu kat dia...
Rindu sangat nak tengok dia...
X kira la kat mana...
Walaupun sekadar kat tepi jalan...
Tempat makan....
Em........
X terfikir nak buat apa2..
Sekadar nak berjumpa...
Nak wat camne,, dah rindu..
Fikir2 x nak buat masalah,, tapi tah camne dah jadi masalah..
Maybe sebab terlalu rindukan dia,, aku pk,, biarlah aku keluar..
Kuar lah mana2..
Selagi ada minyak motor,, selagi tu moto berjalan..
Target balik x tau bile..
Cuma tau target solat je,, bila azan terus solat,, pastu teruskan perjalanan lagi..
Dulu pernah aku merayau tanpa hala tuju sampai ke melaka..
Tapi x masuk melaka pun,, U Turn balik lepas tol,, moto free tol je..
N pernah sampai ke Sabak Bernam,, yang aku pun x tau kenapa aku boleh sampai situ,, yang aku ingat,, aku sampai ke Balai Polis Sabak Bernam,, aku terus U Turn,, balik umah..
Dan banyak lagi perjalanan tanpa hala tuju aku yang berakhir dengan U Turn..
Dalam masa tu,, perasaan rindu tu x dapat di lupuskan..
Nak kene jumpe jugak baru boleh ilang rindu tu sikit..
Tapi itulah,, pasal perkataan 'jumpa' tu lah selalunya jadi x jadi..
Bagi aku,, lantaklah kat mana pun,, asalkan aku boleh tengok dia..
Pandang dia...
Aku x buat apa2 pun..
Nak pandang jarak jauh pun boleh..
Asalkan cuma dia..
Ati aku ni nak mata aku pandang dia...
Walaupun kat tepi jalan ke..
Walaupun dia dalam kete,, aku kat atas moto..
Walaupun dia x pandang pun,, just aku je pandang dia..
Tapi lepas aku fikir sejenak,, semua ni macam mementingkan diri sendiri aje..
Jadi,, em,, x pelah,, pe salahnya aku trime je..
Dan aku tau aku nak keluar tanpa tujuan,, tapi tetap jugak nak keluar..
Aku tau kalau aku keluar sampai moto jem pun,, belum dapat lagi nak ilangkan rindu ni..
Tapi ape lagi boleh aku buat selain nie?
Nak berangan? Baring,, berangan,, dan tidor...
Selalu sebelum tido aku berangan dulu..
Berangan nak jadi kaya.... Heee.......
Berangan nak naik pangkat...
Berangan nak jadi Spider man... Ish....
Ada jugak,, berangan nak jadi Ulama...
Berangan jadi Ustaz yang hafaz Al-Quran..
Tahap critical betul aku punya berangan nie.. Ish..
Tapi itu lah,, angan2 yang endingnya jadi tidor berdengkur tahap gaban..
Lazatnye tido,, tuhan je tau..
Tapi bila dah sedar,, kelam kabut bangun solat subuh,, last time tuh.. Heee...
Bila cakap soal rindu ni,, bila dah kawin nanti,, ada ke rasa rindu nie lagi?
Aku nak kawin,, tapi duit x de..
Ada dia bagi 1 cara pagi tadi..
Aku nak sangat cara tu,, tapi ati kecil aku ni sentiasa kacau line kalau aku nak buat keputusan..
Kang aku sumbat ngan spender kat ati kecil aku ni tau lah..
Tapi dia kat ati,, tangan aku kat luar,, camne nak sumbat.. Ish..
Biasa kalau orang rindu2 ni dia buat ape eh..
Em,,, aku nak sangat cara tu....
Tapi,, aku jugak x nak cara tu..
Aku x nak jadi cam cite P Ramlee..
Tapi masalahnye aku betul2 nak kawin...
Orang muda2 kata,, dah "Sangap"..
Tapi aku bukan apa,, aku just nak berkahwin,, hidup berpasangan,, aku jga dia,, suami isteri,,, perrhhh...
Jadi bapak orang aku dah..
Tapi x jadi2 lagi..
Umo dah 26 tahun..
4 tahun lagi,, masuk 30 tahun..
Em,,, semua masalah pada duit..
Kalau duit x da,, x leh kawin ke eh..
"Aah,, memang x leh pun,, " ati kecil aku cakap..
Haiiii,,, nua ooo nua...
120 - 140 km/j je la meter aku ni sat lagi..
Jalan higway mana la yang nak aku redah..
Em,,, rindu......
Rindu rindu rindu..
Biarlah,, dia nak luangkan masa ngan adik2 dia tuh..
Bila dia baca blog aku ni mesti dia hangin je kan,, heee...
Tapi x pelah..
Aku kan dah cakap,, aku tak pandai luahkan..
Tapi aku pandai tulis..
Aku tau x de sapa nak baca..
Kecuali kesayangan yang aku rindukan nie..
Aku tau la sebab ni blog Selamber Adap...!
X da ayat yang x selamber melainkan selamber belaka..
"Jiwang karat pun ada,," ati kecil aku kata...
Ala,, aku jiwang karat pun bukan tuk aku,, tuk ko jugak "ati"..
Dah la ko duk kat "Perut"..
Kalau x,, x da la orang sampai buat peribahasa "X da hati perut"..
Mesti ko duk kat perut punya...
Kang aku buang ati aku kang,, sah aku yang jadi x da hati perut..
Ermmmmm,,,
Sambil bersandar di kerusi,, niat ke hadrat Ilahi..
Mohon jika benar,, dia jodohku,, pertemukan lah Aku dengan dia..
Dengan izin Mu Ya Allah... Insyaallah..
Kawinkan aku dengan dia,,
"Walaupun duit x cukup,, " kata ati aku..
Moga lebih mendapat barakah dengan perkahwinan ini Ya Allah..
Rindu sangat nie...

Catat Ulasan

1 Ulasan

Note Penting !

1. Tolong jangan buat SPAM komen kat sini.
2. Guna ayat yang ada BUDI BICARA yang baik.
3. Hanya komen perkara yang BERKAITAN dengan tajuk!
4. Ada rasa tak puas hati, call terus di 019358XXXX. Cas mengikut kadar Telco Anda..
~