Kenapa Orang Suka Blogging?

Kenapa eh orang suka blogging?
Aku x kata aku suka sangat,, tapi kira boleh lah..
Nak cerita pasal diri aje..
Pasal emosi diri sendiri...
Tapi kebanyakan orang tanya,, kenapa suka blogging?
Katanya nak buat duit online.....................
Hehehe..
Pelik aku...
Dah x de cara lain ke nak buat duit selain dari online nie eh...
Memang,, aku tengok kat macam2 site,, ada keluarkan bermacam2 jenis iklan...
Dan ada site yang dah memang top 5 la katakan,, sebut je nama nye,, dah tau ape dia..
Tapi aku just nak pelik kat blogging biasa2 je..
Yang pageview tiap ari x sampai 5 pageview..
Tu pun pageview diri sendiri aje..
X caya? tengoklah kat stats tu...

So,, tadi aku layan rank alexa..
Aku punya jangan cakap lah,, mampus menjunam..
Sedangkan pada tahun lepas,, rank aku angka ratus ribu aje..
Tapi skarang,, cuba la tengok berapa rank aku..
Berjuta2 meee....
Muahahaha...
Tapi aku jenis x kisah..
Sebab dari mula aku buat blog,, ak x penah pk nak bagi orang baca..
Aku cuma nak sendiri baca aje..
Memang aku slalu buka tuk bagi diri sendiri baca je...
Yang entri2 berkaitan islam,, @ benda2 berfaedah tu aje lah aku nak orang tengok..
Tu pun aku copy paste aje,,
Nak memenuhkan ruang blog aje sebenarnya...
Opsss...
Jauh sangat plak kona aku ni..
Balik pada topic..

Aku tengok,, orang banyak bergantung pada iklan..
Umpama nya,, macam
Orang mengejar status glitteraty kot namanya...
Kenapa? Why?
Hehehe..
Aku x dengki pun,, 
Cuma aku x tau sebabnya,, tu aje..
Kalau best,, aku pun nak...
Tapi oleh sebab aku x tau,, maka aku nak la timbulkan persoalan kan..
Bila aku tengok laman2 blog yang siarkan iklan diorang..
Adalah blog yang sememangnya x da pageview..
@ pun yang ada pageview,, tapi just kawan2 aje...
Cuma aku nak persoalkanlah pada blogging2 yang malang ni kan,,
Em,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Cam bese,, aku lupa pe persoalan aku,,
Pasal jap ni ade hal lain plak..
Tu bantai buat keje tu,, 
Dan skang aku lupa..
Ish....
Abaikan lah eh.. 
Heeee......
Bye bye...
Eh,,
Lupa nak info kat diri aku sendiri..
Bilal kat kampung aku baru meninggal dunia..
Kemalangan jalan raya..
Dilanggar motor..
Innalillahiwainnailahirajiun...
Moga dapat rahmat allah sebab selalu memanggil orang pergi solat kat masjid..
X cam aku ni...
Kalau boleh,, nak ikut cara dia..
Mengajak orang pergi masjid berjemaah..
Tapi bukan dengan azan @ jadi bilal..
Aku nak tarik budak2 ofis aku je pergi solat jumaat...
Ni memasing sibuk dengan Pool dia la,, dengan tidor lah,, time tu la nak makan la ape la..
Padahal rehat kul 12.30,, dia bantai tido plak..
Baghal betul..
Aku ingat nak bawa cd azab kubur lah..
Mana tau,, terbuka hati memasing kan..

Sayonara.................
Dan...
Love u Anis...

Catat Ulasan

0 Ulasan