Pantun Islamic Sempoi

Aku just nak test power dengan cuba mencipta seberapa banyak rangkap pantun yang berbentuk islamic.. walaupun sebenarnya aku tak layak untuk bercakap tentang islamic,, tapi adakah korang tengok yang aku ni macam bercakap? aku menaip kan? so,, layak tak layak tu terpulang pada yang membacanya...

Bismillah permulaan kerja..
Alhamdulillah tanda kesyukuran..
Subhanallah memuji yang Esa..
Allahhuakbar Tuhan sekalian alam..

Berpandukan peta mencari lokasi..
GPS ada tak nak guna..
Ulama sekarang kena berani..
Tegak kan Islam untuk semua..

Aku dari tadi cari idea..
Yang korang tengok ni la hasilnya..
Jangan bermegah hidup kat dunia..
Kelak akhirat confirm binasa..

Sikit-sikit lama-lama jadi bukit..
Korang fikir la sendiri bukit apa..
Allah swt penguasa langit..
Maha Berkuasa dan Bijaksana..

Beli kain murah-murah..
Bagi hadiah kat pelajar cemerlang..
Jangan tidor waktu ceramah..
Kesian ustaz tu cakap sorang2..

Aku tak suka bergaya..
Tak bermaksud aku tak da gaya..
Tolong orang tua amalan mulia..
Insyaallah korang dapat syurga..

Waktu Syaitan kuat adalah time maghrib..
Ingat Syaitan takda mat rempit?
Jangan main kat luar waktu maghrib..
Kesian la mak bapa kamu tu terjerit2..

Sumpah pendekar sumpah laknat..
Sumpah depan2 gaya Hang Jebat..
Sumpah manusia tak kena tempat..
Sumpah nama Allah pun nak berdebat..

Pegi kedai nak tengok citer tomoi..
Tapi yang ada kisah Pak Lebai..
Setel sudah pantun Islamic Sempoi..
Aku nak blah dulu, babai..!

Catat Ulasan

0 Ulasan