Rindu blog lama

Assalamualaikum semua sahabat blog.. aku rindu la dgn blog lame aku..time tu punye la byk org bekunjung kat blog aku. N aku pon sronok gila bila org tgk blog aku yg x sberapa ni..sampai la aku x mampu bayar domain lagi dan blog aku trus drop..padahal dulu pageview sampai puluh ribu sehari..sekarang tinggal puluhan pageview je..

Paling org suka tgok blog ni ialah entry kartun muslimah..mmg ramai gile masuk nak tgk gambar kartun tu, sampaikan kalo search kat google search engine, taip je kartun muslimah, aku punye gambar blog la yg top skali..setiap 1 jam, beratus dan beribu pageview..itu sbb utk harian pageview aku boleh cecah berpuluh ribu.. tapi lepas x mampu nak bayor domain, dan aku pon kawin, so aku stop blogging..

Dulu, aku ade la sikit2 income dari blogging ni..boleh la utuk sara domain blog aku..tapi aki x renew sbb aku pk, macam membazir je beli domain ni..lama2 lepas domain expired, aku guna blk blogspot lame, makin berkurang dah org yg masuk blog aku..bila dah kurang, dan aku sendiri yg x amik port sgat, dan sekarang pon rase nyesal plak aku x renew..huhuhu...

Aku rase akan datang ni aku nk beli balik domain lame aku..tapi x tau la taun bile..dan, aku nk buat income blk dari blog..asalkan lepas untuk bayar bill domain pon dah kira ok..lepas 1 masalah..dgn masalah kewangan kat malaysia ni, memang berat la aku nk bayar domain..10 USD kot..convert kat RM dah brape..tapi xpe, aku ade solution..aku ade duit dr akaun internet aku dulu..haritu aku dah try transfer 100 ke maybank aku dan boleh je transfer,so, kalau nk beli domain,aku transfer la kat bank aku..lagipon duit internet tu hasil dari income aku yg dulu..ade la sikitttt..hahaha..

Jadi, insyaallah korang akan dapat tgk blog aku yg akan datang, bermuka baru, domain lame..haha..

Tadi aku ade teman manager aku pergi bank, aku nampak sorang pakcik ni..seorang tukang kasut..tengah tidor kat depan bank..tgok raut wajah dia macam penat je..tapi aku respek dengan pakcik tu..dah berumur pon masih keje kuat walaupon tertidor kat situ je.. ni aku bagi gambar sebiji..untuk korang punye semangat bekerja x kira kerja apa.. ok, stakat ni je aku punya omongan je, smoga korang sukses dlm hidup dan bagi yg islam, kita sesama islam dan yg bukan islam, respek la sikit sesama manusia.. hahaha..ape point aku ckp ni pon x tau..hahaha..

Sayonara,,, arigatoo...


Catat Ulasan

0 Ulasan